Ja det närmar sig...

Då har det varit midsommarhelg.
Midsommarafton hade vi Reine och Stefan över hos oss och vi tillbringade dagen i ramnaparken och njöt av det härliga vädret och dansade runt stången...
därefter fotskred kvällen hemma i lägenheten... och vi längtade ändå mer efter vårt hus... så underbart väder, och man satt inne på kvällen...
Lördagen var vi hos mormor o morfar så lilleman fick springa runt o leka ute... blir mer o mer vi tillbringar tiden där ute... dom bor 2 gator bort från där vi skall bygga...
jag gick själv en sväng till tomten o bara njöt ... träffade en av mina nya grannar som jag träffat ett par ggr tidigare...
vi bytte nummer, och det tog inte lång tid innan jag fick samtal från honom och blev inbjuden på ett par kalla fina slatopramen... riktigt sköna grannar man kommer få...
sedan söndagen så blev det en tur till anders på smv för byggstartmöte... sedan ut till äspered där vi hade gjort ett infoblad och gick runt till grannarna som berörs... vår väg är den enda vägen upp och när huset kommer så kommer vi blockera vägen under hela förmiddagen... detta togs emot bra... fick inspel från våra grannar som vi fått riktigt bra kontakt med att det kommer väl få kosta en hel del öl... och inte mig emot...
Nu inväntar vi andra fakturan som kommer vara ett sex-siffrigt belopp...
till helgen skall vi till vara och hämta kakel till köket och klinkers till hallen samt våra badrumsmöbler...
Vi har även beställt material till övervåningen ..... gips, regler, isolering, m.m.
nu är det nära alltså... 11 dagar så monterar dom huset

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0