14 maj..

Så nu är snart denna dag till enda... Nu sitter vi o kollar lite bilder... har precis ätit en god middag, avslutar den nu och njuter i soffan med en irish coffe...
Vi hade hela gårdagen planerad... åka o hämta far o hans motorsåg för att såga ner de 3 träden som stog på marken... när jag (micke) går ut för o ta en morgoncigg så märker jag ihop med malin att det ser lite skumt ut på marken bakom en av våra bilar.. går o kollar o ser då att ngn slagit ut bakrutan... hmmmm trevligt... bilen är ju nästan gammal nu... helt ny från början av december... så lite samtal med polisen... o det visar sig vara en yngre man, narkotikapåverkad som gått loss med hammare på 5 st. bilar... o givetvis bara helt nya bilar...
så så bra började vår lediga torsdag...
sedan i alla fall åker vi o hämtar min far o ut till äspered och marken..
börjar fälla ett träd... kvistar detta... o kapar det i lagom bitar för vår framtida braskamin som vi valt till i huset...
går på träd nr 2... märker att kedjan är slö och efter att gjort ett x eller vad det heter på ena sidan där trädet skall falla åt... så snurrar inte kedjan... o jag då som inte kan detta försöker mig på att laga den... o skruvar isär o så .. men nu med facit i hand så var det bara skyddet som gör att den inte skall slå upp mot ansiktet...
efter många om o men o fått hjälp av grannen som tar ner träden o får tips av honom... så får jag ihop såget o allt funkar... då är kl. lagom att åka hem...
dag 2.. idag 14 maj började vi dagen med att åka ner till jobbet o lämna in den för o få byta bakruta... o hämta en annan bil... sedan till marken för o köra igång med o kvista o kapa upp resten... det har vi hållt på med hela dagen...
så nu sitter vi här o reflekterar över dagen o vi sitter med leenden på läpparna... nuuuu är snart dagen här då vi får huset..
Malins far kör sågen
Lucas hjälper till med GLÄDJE!!!

Kommentarer
Postat av: susanne

Hmm, jag tycker mej se en enda arbetare på bilderna....och han är väldigt liten. Den store arbetaren står med händerna i fickorna...:)

2010-05-16 @ 10:21:04
Postat av: Jonas.

Visst är det härligt med hjälp.. (nu menar jag inte din far...)

2010-05-16 @ 17:44:08
Postat av: Micke

Ja det e riktigt skönt med duktig hjälp. Lilleman var en hejare på skottkärran

2010-05-16 @ 18:01:22
URL: http://aspered.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej!

Ska bli roligt att följa er resa! Vårt hus kom v. 27 2009 :)

Lycka till med allt!

Kram Anna

2010-05-19 @ 14:23:49
URL: http://dromvillan2009.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0